Cas Concos – Son Negre
El proper diumenge dia 13 de març durem a terme una ruta fàcil i circular que comunicarà el poble de Cas Concos amb el llogaret de Son Negre.
El punt de trobada serà a davant l’església parroquial de la Immaculada Concepció, que és l’edifici més emblemàtic del poble de Cas Concos. Els carrers dels voltants són amples i és fàcil aparcar.
Sortirem del poble pel Camí des Carreró Llarg, carretereta secundària asfaltada i amb poc trànsit per la qual caminarem una bona estona (2kms) a l’inici de la ruta.
Deixarem aquesta carretera per agafar ja un camí de terra molt característic d’aquestes zones de fora vila y que ens permetrà arribar a Son Negre altra vegada pel Camí des Carreró Llarg. Abans d’arribar al llogaret ens desviarem uns metres per dedicar una estona per conèixer “l’escola Nacional” mixta de Son Negre que la començaren a construir el dia 29 de junio de 1.926.
Farem l’aturada per berenar a les portes del oratori, dedicat a la Immaculada Concepció de Son Negre, un petit llogaret de població disseminada amb unes quantes cases agrupades al voltant de l’oratori. Va sorgir a partir d’una desmembració de Son Sales (1577), propietat de Bartomeu Obrador, de malnom Negret, de qui posteriorment n’agafaria el nom.
Iniciarem el camí de tornada, en direcció a Es Rosells, a on fa uns mesos anàrem a veure el seu poblat talaiòtic.
Per camins de terra arribarem a darrera el cementiri de Cas Concos i pel Camí des Mussol arribarem finalment a la plaça de l’Esglèsia, a on hem començat la ruta.
Data
13/03/2022
Dificultat
Fàcil
Consells
Portar berenar, aigua, sabata esportiva.
Cost
Socis (bono i quota) : 5 € – No socis: 10€
+
Assegurança (no federats) 3€
Durada
4:00 h.
Lloc de trobada ruta
Plaça de l’Esglèsia de Cas Concos
(enllaç Google Maps)